Powered By Blogger

Jumaat, 17 Februari 2012

Sekalung Tahniah!!!

Assalamualaikum. Alhamdulillah, malam ini merupakan malam terakhir saya di rumah. Insya-Allah esok, kalau dipanjangkan umur, saya akan memulakan semester baru. ‘Hostel’ merupakan rumah kedua saya, mungkin saya bertambah sibuk semester ini. Entah ada masa atau tidak untuk balik ke rumah lagi. Semalam saya ada dapat mesej, ‘result’ sudah keluar. Dan, berita yang paling menggembirakan ialah ada beberapa orang pelajar Melayu yang dapat ‘result’ gempak. Alhamdulillah.
Anda masih ingat lagi atau tidak tentang seorang rakan saya yang bimbangkan ‘result’ yang akan keluar, walaupun ketika itu baru sahaja beberapa hari ‘exam’ habis. Alhamdulillah, dia adalah salah seorang dalam ‘dean list’. Saya sangat bersyukur, sahabat saya berjaya akhirnya. Saya tumpang gembira untuk dia. Allah SWT sudah tentukan itu adalah rezeki dia. Ada dua orang lagi sahabat saya yang saya dengar berita gembira mereka juga dapat ‘result’ 3.50 above. Tahniah juga saya ucapkan.
Asyik bercakap pasal orang lain, saya pula macam mana? Saya belum ‘check’ lagi sebenarnya. Saya memang tidak gemar ‘check’ guna online. Lebih baik saya tengok slip keputusan nanti. Berapa pun yang saya akan dapat, saya bersyukur. Itu adalah rezeki saya yang Allah SWT sudah tentukan. Apa-apa pun, saya mesti bersabar. Keputusan peperiksaan adalah suatu ujian dan dugaan dalam hidup kita sebagai seorang pelajar. ‘Life must go on’.
Sekian, Assalamualaikum...

Ya Allah, Engkaulah Tuhan Yang Maha Pemberi. Aku bersyukur dengan setiap pemberianMu. Aku yakin itu adalah yang terbaik untuk aku. Aku terima segalanya seadanya. Aku mohon hanya kepadaMu, Engkau jadikan aku sebagai seorang yang penyabar dan dengan tabah menerima segala ujian daripadaMu. Amin Ya Rabbal A’lamin.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan